hurtownia odzieży męskiej

Czy warto otworzyć sklep z męską odzieżą? Tylko sprawdzone informacje i przydatne rady!

Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o sklepy z odzieżą męską oferta nie jest tak szeroka, jak w przypadku kobiet. Dość powiedzieć, że często choćby w centrach handlowych w sklepach z odzieżą damską i męską, dział męski jest znacznie mniejszy. Oczywiście w sieci oferta jest większa niż w odpowiednikach stacjonarnych marek sieciowych, jednak mimo wszystko Panowie mogą się czuć nieco dyskryminowani. Czy to dlatego, że w mniejszym stopniu niż kobiety interesują się modą? Dziś zastanowimy się, czy warto otworzyć sklep z męską odzieżą. Poznajcie tylko sprawdzone informacje i przydatne rady.

Trochę statystyki dotyczącej preferencji Polaków

hurtownia odzieży męskiej

Jak pokazują badania branży modowej z 2016 roku wykonane przez KPMG, Polacy na ubrania wydają ok. 10% swoich miesięcznych zarobków. Ta tendencja była wzrostowa do czasu pandemii, kiedy to rynek odzieżowy zaczął się kurczyć. Ponieważ teraz, w związku z większym otwarciem gospodarki, także tej związanej z rozrywką, ludzie zaczęli znów w większym stopniu uzupełniać swoje garderoby, pomysł z otworzeniem butiku z odzieżą męską może być bardzo dobry. Jednak biorąc pod uwagę to, co się wydarzyło, warto równorzędnie prowadzić sprzedaż online z możliwością zamówień do domu, a nie jedynie odbioru w sklepie. W roku 2016 w Polsce wyprodukowanych zostało ok. ponad 10 milionów odzieży damskiej i około 9 milionów odzieży męskiej. Zatem w samej produkcji różnica jest niewielka, biorąc pod uwagę fakt, że struktura demograficzna jest taka, że kobiet jest więcej niż mężczyzn. Jak to wygląda w przypadku konsumentów i ich preferencji? Czy otwierając butik z odzieżą męską można liczyć na klientelę. W przeprowadzonym badaniu aż 42% wskazało, że Polacy nie interesują się modą i ubierają się raczej zachowawczo i praktycznie. Aż 47% ankietowanych mężczyzn wybiera styl codzienny i nieformalny, 15% ceni styl klasyczny i ponadczasowy, a 16% sportowy. Jedynie 8% łączy różne style, a 5% wybiera styl formalny. To może dać pewien obraz na jaki asortyment w butiku męskim warto postawić. Musisz zatem zdecydować czy wybierasz niszę, czy mainstream. Na wybór miejsca zakupów wpływają przede wszystkim szeroki asortyment i niskie ceny, a także dostępne promocje. Z kolei na wybór konkretnych produktów wpływ mają odpowiedni fason, cena, jakość wykonania i obszycia, skład i jakość materiałów, a także kolorystyka. Dopiero w dalszej kolejności znajdują się takie czynniki jak marka, czy zgodność z trendami.

Znajdź dobre miejsce na swój butik

Statystyki są przydatne bowiem można poznać preferencje grupy docelowej, do której kieruje się swoją ofertę. Takie badania w małej skali można też zlecić, choć trzeba liczyć się ze sporymi kosztami takiego przedsięwzięcia. Kolejnym krokiem jest znalezienie miejsca na swój butik z odzieżą męską. Na pewno powinien być usytuowany w dobrze widocznym miejscu, bo jeśli wynajmie się np. niewielki sklep znajdujący się na terenie danego osiedla, to wieść o nim nie zawsze się rozniesie. Oczywiście rozpoczęcie działalności w wielkopowierzchniowym centrum wiąże się z większymi kosztami, zatem trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw biorąc pod uwagę także skuteczność reklamy i budżet na nią przeznaczony.

Nawiąż współpracę z hurtownią odzieży męskiej

Oczywiście strategia marketingowa jest ważna, ale na dłuższą metę istotne znaczenie ma to, co w sklepie z męską odzieżą masz do zaoferowania. Z tego względu warto sprawdzić, co oferuje hurtownia odzieży męskiej i na jakich warunkach można nawiązać współpracę. Bardzo istotne jest to czy można zamawiać mniejsze ilości towaru, a także czy jest on różnorodny i odpowiadający preferencjom grupy docelowej. Ważne, by dostępne produkty można było nabyć nie tylko w korzystnej cenie, umożliwiającej osiągnięcie planowanego zysku, ale również by odpowiadały obowiązującym trendom, to znaczy były atrakcyjne dla kupujących, wszak mężczyźni coraz częściej interesują się modą.

Zadbaj o odpowiednią reklamę

Aby otwarcie sklepu z odzieżą męską było strzałem w dziesiątkę, a nie w kolano, trzeba również zadbać o odpowiednią reklamę. Zatem trzeba przede wszystkim wykorzystać kanał internetowy, media społecznościowe i reklamy Google Ads. Reklama stacjonarna będzie istotniejsza w sytuacji, gdy swoją ofertę kieruje się do starszej klienteli, która przyzwyczajona jest do zakupów w tej formie.

Założenie sklepu z odzieżą męską może być dobrym pomysłem na biznes, o ile dobrze rozpozna się lokalny rynek. Trzeba również znaleźć odpowiednich dostawców, by dysponować najlepszej jakości asortymentem i móc konkurować z innymi podmiotami.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij