Szyjesz ubrania i je sprzedajesz? Czas założyć firmę – nie zapomnij o wyposażeniu. Poznaj wszystko, co musi się znaleźć w Twoim sklepiku
Wystarczy tylko pójść do kilku sklepów z odzieżą, by zauważyć, że ubrania są do siebie podobne. Ciężko znaleźć coś, w czym można się wyróżnić. Obecnie moda czy raczej trendy zaskakują, ale można powiedzieć, że swoim charakterem unisex. Ciężko bowiem znaleźć ubrania, o których można powiedzieć, że są szyte na naszą miarę. Dlatego też jeżeli umiesz szyć, to warto spróbować założyć swój sklepik. W dzisiejszym wpisie dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć na ten temat.
Formalności: czas start!
Oczywiście czas zacząć od formalności i swoją działalność koniecznie należy zarejestrować działalność, bo jak wiadomo urząd skarbowy nie wybacza, a to oznacza, że można otrzymać naprawdę wysokie kary. Na szczęście obecnie można wszystkie formalności załatwić przez sieć, a przy tym można skorzystać z ulg, jakie przysługują nowym przedsiębiorcom. Ale warto też pójść o krok dalej, bo w końcu jak powiedziałaś A, to czas powiedzieć i B, czyli starać się o dotację na rozpoczęcie działalności. Dobry biznes plan jest tu podstawą, ale jednak fundusze na rozpoczęcie działalności się przydadzą. Należy też pomyśleć o zaopatrzeniu i w tym przypadku warto kupować materiały w dobrej hurtowni, tym bardziej, że ceny są tam znacznie niższe i nawet tkanina bawełniana na ubrania zazwyczaj kosztuje nawet o ponad 30% mniej niż w zwykłym sklepie, a jej jakość jest wysoka.
Czas na wyposażanie, bo przecież ma ono kolosalne znaczenie
Skoro było już o formalnościach, to czas skupić się na wyposażeniu. W tym przypadku warto zakupić odpowiednie materiały, z których będziesz szyć odzież. Na pewno absolutnym must have jest tkanina bawełniana, z której można “wyczarować” czy raczej uszyć obłędną odzież, począwszy od bluzek z baskinką przez sukienki, aż na kulotach kończąc. Do tego welur, tkanina skóropodobna czy też flanela na bazie bawełny, to kolejne rodzaje, których nie może zabraknąć. Ale to nadal nie wszystko, bo przecież ubrania z dodatkiem tiulu piękne się prezentują, ale też przyciągają uwagę i pozwalają każdej kobiecie poczuć się niczym prawdziwa księżniczka. Oczywiście ważne są desenie czy wzory i te kwieciste, a także kratki czy pepitki są ponadczasowe, ale i eleganckie.
Co warto sprzedawać w sklepie? Projekt na miarę oczekiwań!
Twój sklepik, jako że jest mały, na pewno nie będzie miał ultra dużego wyposażenia. Ale to zaleta, szczególnie, że samodzielnie szyjesz ubrania. Dzięki temu każdy projekt jest jedyny w swoim rodzaju i co ważne nie jest produkowany na szeroką skalę. Dzięki temu każda kobieta może poczuć się wyjątkowo i pięknie. Oczywiście należy tutaj pomyśleć o samych projektach. Na pewno warto uszyć sukienkę z plisem w kwieciste wzory, jednak powinna być ona oparta na kole, co sprawia, że sukienka zyskuje charakter lat 60-tych. Mała czarna, ale bez cekinów i na grubych ramiączkach też się spodoba, tak jak spódnica na bazie tiulu, do której wystarczy tylko ubrać podkoszulek i już wspaniale wyglądać. Jeżeli chodzi o spodnie, to kuloty czy paper bag, albo też cygaretki z bardzo wysokim stanem sprawią, że można poczuć się komfortowo, a przy tym podkreślić zalety sylwetki, a ukryć wady. Do tego w sklepiku nie powinno zabraknąć bluzek i te z baskinką, bądź też polo oraz proste koszule będą schodzić jak “ciepłe bułeczki”.
Spraw by sklepik stał się butikiem
Wchodząc do małego sklepiku, Twoje klientki powinny poczuć się niczym we francuskim butiku. A to oznacza, że także sam charakter wnętrza bardzo się liczy. Warto postawić na beże, błękity ale też dodatek pudrowego różu. Na podłodze mogą znaleźć się panele winylowe imitujące gres. Na ścianach zaś należy powiesić plakaty w antyramach. Do tego nikt nie jest lepszą reklamą produktów niż właśnie Ty. Dlatego trzeba być wizytówką swojej firmy i zawsze występować w swoich projektach. Oczywiście pamiętaj też, aby podkreślić, że Twój butik oferuje projektowane przez Ciebie ubrania, a nie te szyte na masową skalę.
Oto nasze rady, niby proste, ale nad wyraz trafne. Stąd też, aby przyciągnąć klientów koniecznie z nich skorzystaj. Pamiętaj też, że jakość ma duże znaczenie i nigdy na jakości nie możesz oszczędzać, podobnie jak nie możesz windować cen.