Czy warto otworzyć sklep z męską odzieżą? Tylko sprawdzone informacje i przydatne rady!
Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o sklepy z odzieżą męską oferta nie jest tak szeroka, jak w przypadku kobiet. Dość powiedzieć, że często choćby w centrach handlowych w sklepach z odzieżą damską i męską, dział męski jest znacznie mniejszy. Oczywiście w sieci oferta jest większa niż w odpowiednikach stacjonarnych marek sieciowych, jednak mimo wszystko Panowie mogą się czuć nieco dyskryminowani. Czy to dlatego, że w mniejszym stopniu niż kobiety interesują się modą? Dziś zastanowimy się, czy warto otworzyć sklep z męską odzieżą. Poznajcie tylko sprawdzone informacje i przydatne rady.
Trochę statystyki dotyczącej preferencji Polaków
Jak pokazują badania branży modowej z 2016 roku wykonane przez KPMG, Polacy na ubrania wydają ok. 10% swoich miesięcznych zarobków. Ta tendencja była wzrostowa do czasu pandemii, kiedy to rynek odzieżowy zaczął się kurczyć. Ponieważ teraz, w związku z większym otwarciem gospodarki, także tej związanej z rozrywką, ludzie zaczęli znów w większym stopniu uzupełniać swoje garderoby, pomysł z otworzeniem butiku z odzieżą męską może być bardzo dobry. Jednak biorąc pod uwagę to, co się wydarzyło, warto równorzędnie prowadzić sprzedaż online z możliwością zamówień do domu, a nie jedynie odbioru w sklepie. W roku 2016 w Polsce wyprodukowanych zostało ok. ponad 10 milionów odzieży damskiej i około 9 milionów odzieży męskiej. Zatem w samej produkcji różnica jest niewielka, biorąc pod uwagę fakt, że struktura demograficzna jest taka, że kobiet jest więcej niż mężczyzn. Jak to wygląda w przypadku konsumentów i ich preferencji? Czy otwierając butik z odzieżą męską można liczyć na klientelę. W przeprowadzonym badaniu aż 42% wskazało, że Polacy nie interesują się modą i ubierają się raczej zachowawczo i praktycznie. Aż 47% ankietowanych mężczyzn wybiera styl codzienny i nieformalny, 15% ceni styl klasyczny i ponadczasowy, a 16% sportowy. Jedynie 8% łączy różne style, a 5% wybiera styl formalny. To może dać pewien obraz na jaki asortyment w butiku męskim warto postawić. Musisz zatem zdecydować czy wybierasz niszę, czy mainstream. Na wybór miejsca zakupów wpływają przede wszystkim szeroki asortyment i niskie ceny, a także dostępne promocje. Z kolei na wybór konkretnych produktów wpływ mają odpowiedni fason, cena, jakość wykonania i obszycia, skład i jakość materiałów, a także kolorystyka. Dopiero w dalszej kolejności znajdują się takie czynniki jak marka, czy zgodność z trendami.
Znajdź dobre miejsce na swój butik
Statystyki są przydatne bowiem można poznać preferencje grupy docelowej, do której kieruje się swoją ofertę. Takie badania w małej skali można też zlecić, choć trzeba liczyć się ze sporymi kosztami takiego przedsięwzięcia. Kolejnym krokiem jest znalezienie miejsca na swój butik z odzieżą męską. Na pewno powinien być usytuowany w dobrze widocznym miejscu, bo jeśli wynajmie się np. niewielki sklep znajdujący się na terenie danego osiedla, to wieść o nim nie zawsze się rozniesie. Oczywiście rozpoczęcie działalności w wielkopowierzchniowym centrum wiąże się z większymi kosztami, zatem trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw biorąc pod uwagę także skuteczność reklamy i budżet na nią przeznaczony.
Nawiąż współpracę z hurtownią odzieży męskiej
Oczywiście strategia marketingowa jest ważna, ale na dłuższą metę istotne znaczenie ma to, co w sklepie z męską odzieżą masz do zaoferowania. Z tego względu warto sprawdzić, co oferuje hurtownia odzieży męskiej i na jakich warunkach można nawiązać współpracę. Bardzo istotne jest to czy można zamawiać mniejsze ilości towaru, a także czy jest on różnorodny i odpowiadający preferencjom grupy docelowej. Ważne, by dostępne produkty można było nabyć nie tylko w korzystnej cenie, umożliwiającej osiągnięcie planowanego zysku, ale również by odpowiadały obowiązującym trendom, to znaczy były atrakcyjne dla kupujących, wszak mężczyźni coraz częściej interesują się modą.
Zadbaj o odpowiednią reklamę
Aby otwarcie sklepu z odzieżą męską było strzałem w dziesiątkę, a nie w kolano, trzeba również zadbać o odpowiednią reklamę. Zatem trzeba przede wszystkim wykorzystać kanał internetowy, media społecznościowe i reklamy Google Ads. Reklama stacjonarna będzie istotniejsza w sytuacji, gdy swoją ofertę kieruje się do starszej klienteli, która przyzwyczajona jest do zakupów w tej formie.
Założenie sklepu z odzieżą męską może być dobrym pomysłem na biznes, o ile dobrze rozpozna się lokalny rynek. Trzeba również znaleźć odpowiednich dostawców, by dysponować najlepszej jakości asortymentem i móc konkurować z innymi podmiotami.