Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

płyty dibond

Płyta Dibond – genialny kompozyt?

Idąca jak burza kreatywność designu powoduje powstawanie coraz lepszych jakościowo, bardziej uniwersalnych i estetycznych półproduktów. Należy do nich kompozytowa płyta Dibond.

Co to jest płyta Dibond?

Płyty Dibond link to kompozyt powstały z unikalnego połączenia aluminium z tworzywem sztucznym (polietylenem), nadającym mu szczególne właściwości. Dzięki dużej ilości zalet zawartych w jednym produkcie znajduje on szerokie zastosowanie w różnych branżach, zastępując droższe i mniej plastyczne aluminium. Przykładem jest np. izolacja akustyczna.

Branża reklamowa to jedna z tych, które najczęściej sięgają po kompozyt Dibond.

Powstają z niego eleganckie reklamy, tablice, tabliczki z nazwiskami, napisy czy stojaki reklamowe. Sprzyja temu szeroka paleta kolorystyczna i efektowny wygląd. Niewielki ciężar płyty czyni montaż gotowych wyrobów łatwym nawet na dużych wysokościach.

Niezliczone zalety płyty dają możliwość wycinania z niej, za pomocą plotera frezującego, dowolnych kształtów, zadrukowywania technologią UV, oklejania foliami czy grawerowania. Za pomocą frezarki można również wykonywać nacięcia, dzięki którym z płyty Dibond powstaną pudełka czy kasetony reklamowe, w bardzo eleganckiej oprawie, np. srebro, złoto szczotkowane i gładkie.

Zalety i wady kompozytowej płyty Dibond

Uniwersalność tego produktu uczyniła go bardzo popularnym i pożądanym na rynku w wielu branżach, co doprowadziło do wypracowania korzystnej ceny. Połączenie aluminium z polietylenem powoduje bardzo dużą wytrzymałość na warunki atmosferyczne, uszkodzenia mechaniczne, a także na promieniowanie UV i wodę. Płyta Dibond wchłania wodę na poziomie 0,01%.

Kolejnymi wielkimi zaletami kompozytu są: niepalność, lekkość i bezproblemowa obróbka. Dzięki nie łupliwości można go kształtować w 3D, a produkty z niego wykonane są estetyczne i łatwe w pielęgnacji. Płyta kompozytowa może być również produkowana w rozmiarze 2,0 m x 4,0 m, co daje możliwość wykonania dużych form i kształtów.

Czytaj:  Dibond: Nowoczesny Materiał o Nielimitowanych Zastosowaniach

Ze względu na lekkość płyty, można na niej umieszczać elementy cięższe, a także systemy elektryczne.

Jedyną wadą Dibond, jaką wymieniają użytkujący z branży reklamowej, jest nie przezierność przez co, nie da się wyprodukować z niej podświetlonej całościowo reklamy, jednak biorąc pod uwagę ilość zalet, płyta Dibond to najlepsze tworzywo wyjściowe do wielu różnych produkcji.

 

Kamil Borowski

Kamil Borowski

Ekonomista z 10-letnim doświadczeniem, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Specjalizuje się w analizach rynkowych oraz optymalizacji procesów finansowych. W swoich tekstach przekłada skomplikowane zagadnienia na praktyczne wskazówki. Prywatnie miłośnik gier strategicznych i literatury faktu.

Artykuły: 100

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *